نوشته شده توسط : احسانی
در 5 استان کشور
کد سه رقمی 120 برای اطلاع‌رسانی از تخلفات راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از راه‌اندازی کد سه رقمی 120 برای اطلاع‌رسانی به موقع تخلفات در حوزه منابع طبیعی در پنج استان کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: کد سه رقمی 120 برای اطلاع‌رسانی از تخلفات راه‌اندازی شد

 

فرید صیدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در موضوع رسیدگی و حمایت از یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح کشور خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت را ملبس به فرم‌های انتظامی کردیم و دوره‌های آموزشی برای این عزیزان در مراکز ناجا برگزار کردیم.

صیدی‌نژاد تاکید کرد: علاوه بر این 16 دوره آموزشی در ارتباط با آشنایی استفاده از تجهیزات و اسلحه همچنین آشنایی با مسائل حقوقی نیز از جمله مواردی است که به آن در این زمینه پرداختیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و 172 نفر تاکنون در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور آموزش‌های لازم را دیده‌اند؛ افزود: 267 پاسگاه ویژه منابع طبیعی و گشت و مراقبت تشکیل شده که همه آنها دارای امکانات اولیه برای کشف جرایم هستند.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره اعتبارات تخصیص یافته به این بخش تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در این بخش اعتبارات خوبی به دست آوریم زیرا یگان حفاظت یکی از مشاغل حساس است.

وی اظهار داشت: گاهی با افراد سودجویی در ارتباط هستیم که حاضرند افراد یگان حفاظت را اغفال کنند که اگر در این زمینه نتوانیم نیروهای یگان را تامین و بیمه کنیم این معضل به یک مسئله جدی تبدیل می‌شود.

صیدی‌نژاد خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال91 اعتبارات خوبی برای تامین یگان حفاظت هم در موضوع افزایش نیروی انسانی و هم در موضوع افزایش تجهیزات داشته باشیم.

وی گفت: برای حفظ اموال نیازمند اعتبارات کافی هستیم تا بتوانیم یگان حفاظت را مجهز کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:
برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی باید در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها افزایش پیدا کند.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه افزایش یابد

 

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور در حاشیه نخستین همایش علمی ـ فرهنگی میقات‌الرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بقاع متبرکه و امامزاده‌ها، پاره‌های تن پیامبر اکرم هستند و باید همه مسئولان در کنار سازمان اوقاف برای بهبود برنامه‌های آنها، همکاری کنند.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی ادامه داد: فضای فیزیکی امامزاده‌ها و همچنین میقات‌الرضا باید در شان آن بزرگواران باشد و همچنین امکانات لازم نیز باید برای زائران در این محیط‌ها فراهم بشود.

وی افزود: پس از آنکه به لحاظ فیزیکی وضعیت میقات‌الرضا به حد مطلوبی رسید، باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسبی نیز برای آنها پیش‌بینی کرد و شاید وجود برنامه‌های زیبا و تاثیرگذار، از توجه به فضای ظاهری اهمیت بیشتری داشته باشد.

مهدوی‌پور تصریح کرد: سایر ارگان‌های دولتی نیز باید به سازمان اوقاف در این امر کمک کنند و این امر می‌تواند هم به صورت مشاوره در برنامه‌ریزی‌های معنوی باشد و هم از طریق کمک‌های مالی برای بهبود و بهسازی میقات‌الرضا انجام شود.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با اشاره به دغدغه رهبری نسبت به میقات‌الرضا افزود: همچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند میقات‌الرضا باید تبدیل به قطب فرهنگی کشور شود و تمام مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند تا خواسته رهبری محقق شود.

مهدوی‌پور تاکید کرد: برای تشرف به هر مکانی باید آداب آن مکان را رعایت کرد و میقات‌الرضا نیز از این امر مستثنی نیست.

وی گفت: قبل از تشرف به خانه خدا، در مکانی به نام میقات، باید لباس خود را عوض کنید و این اشاره‌ای است بر اینکه در کنار تعویض لباس ظاهر، لباس باطن نیز باید نو و تجدید شود.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی اظهار داشت: باید در میقات‌الرضا آداب تشرف به حرم مطهر رضوی به مردم آموزش داده شود تا زائران حرم مطهر از قبل با آداب و مناسک زیارت کاملا آشنا شده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
خطیب نماز جمعه کازرون:
تهاجم فرهنگی در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون با بیان اینکه اذان علامت جامعه اسلامی است و نفاق و شرک را از دل انسان می‌زداید، گفت: تهاجم فرهنگی در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارد.

خبرگزاری فارس: تهاجم فرهنگی در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارد

 

به گزارش خبر گزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در مراسم اختتامیه مسابقات معارف اسلامی مناطق هشت‌گانه فارس در کازرون در سخنانی اظهار داشت: نخستین نشانه یک جامعه اسلامی و دینی اقامه نماز و توجه به قرآن و ترویج اذان است.

وی در ادامه مقدمات اقامه نماز را ترویج فرهنگ نماز در جامعه عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین مسابقات، جلسات و اجتماعات معارف اسلامی خود نمونه بارز ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز است.

امام جمعه کازرون افزود: اگر فرهنگ نماز به معنای واقعی در جامعه جا بیفتد از هیچ تهاجم فرهنگی، ماهواره و فضای مجازی دشمن نباید ترسید چرا که در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارند.

خرسند در بخش دیگر سخنانش اذان را نیز به عنوان شعار اسلام بیان کرد و ابراز داشت: در اذان به نبوت، امامت، وحدت، سحرخیزی، معنویت و انجام بهترین اعمال توجه شده است.

امام جمعه کازرون خطاب به دانش‌آموزان، اولیا و مربیان تصریح کرد: به ترویج اذان در مدارس، مساجد و مصلا‌ها اقدام کنید چرا که اذان به انسان جسارت امر به معروف و نهی از منکر می‌دهد.

محسن توحیدیان مدیر آموزش و پرورش کازرون نیز در ادامه مراسم در سخنانی اظهار داشت: رهایی از چنگال جهالت و ورطه ذلالت و گام نهادن در روشنایی و سعادت جز در سایه مفاهیم و وحی الهی و خاندان عترت و طهارت میسر نیست.

وی خطاب به دانش‌آموزان و اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: در مسیر الهی گام برداریم چرا که گام برداشتن در این راه موجب می‌شود که از فیض معارف اسلامی بهره‌مند شویم.

توحیدیان افزود: در فروردین ماه سال جاری شهرستان کازرون میزبانی سی و دومین دوره مسابقات قرآنی مراکز پنج‌گانه فارس را به عهده داشت که مقام نخست استانی را به عنوان بهترین میزبان کسب کرد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون برگزاری این دوره از مسابقات معارف اسلامی به میزبانی شهرستان کازرون را از الطاف الهی برشمرد و گفت: در ابتدای سال جاری در این شهرستان مسابقات قرآن و در پایان سال نیز مسابقات معارف اسلامی بر گزار شده است. 

توحیدیان اضافه کرد: در مسابقات معارف اسلامی این شهرستان میزبان 420 دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع راهنمایی و متوسطه از شهرستان‌های فراشبند، ممسنی، رستم، کازرون و مناطق خشت و کمارج، قائمیه، کهمره و نودان، ماهور میلاتی و جره و بالاده بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرعامل پست بانک در گفت‌وگو با فارس:
وزارت اقتصاد پاسخی به درخواست برگزاری مجمع پست بانک نداده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پست بانک درباره تاخیر طولانی مدت برگزاری مجمع سالانه و همچنین موضوع افزایش سرمایه گفت:تاکنون چندبار به وزارت اقتصاد اعلام آمادگی کرده ایم ولی ما هم مثل سهامداران منتظریم.

خبرگزاری فارس: وزارت اقتصاد پاسخی به درخواست برگزاری مجمع پست بانک نداده است

 

محمدحسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس،در برابر این سئوال که به رغم گذشت 8 ماه از زمان برگزاری مجمع قانونی پست بانک (تیر 90 ) ،‌این مجمع و همچنین موضوع افزایش سرمایه به کجا انجامید ، پاسخ داد: ما هم مثل شما و سهامداران منتظریم . برگزاری مجمع سالانه در اختیار اعضاء هیئت مدیره بوده و ما هم تاکنون چند بار اعلام آمادگی کرده ایم اما نتیجه ای به دست نیامده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری مجمع ، صورت های مالی و گزارش های لازم تهیه شده ولی زمانی برای برگزاری مجمع سالانه تعیین نشده است. برای همین بسیاری از امور جاری شرکت هم باقی مانده است.

این مقام مسئول در واکنش به این سئوال که آیا امکان رفع موانع و برگزاری مجمع سالانه پست بانک در سال جاری وجود دارد یا خیر؟ پاسخ داد: واقعیت این است که به دلیل مشغله روزهای پایانی سال چنین امکانی بعید به نظر می رسد ولی ما آمادگی داریم.

محبیان عراقی درخصوص موضع مدیرعامل بورس مبنی بر اینکه برای پست بانک تبعیضی رخ نداده و اردیبهشت سال آینده وضعیت و طبقه این شرکت مشخص می شود، گفت: نکته های اعلام شده درست است. ولی وزارت اقتصاد هنوز جوابی به ما نداده است. 

به گزارش فارس سهام پست‌بانک بعد از کش و قوس‌های پشت‌ پرده (که بعد از عرضه اولیه سهام کاملا" نمایان شد) در 11 آبان سال گذشته به قیمت هر سهم 230 تومان عرضه شد اما این شرکت 56 میلیارد تومانی شاید پرچالش‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین شرکتی است که در طول اجرای اصل 44 از بهمن 85 در بورس رخ داده است.

بعد از وقوع اتفاقات متعدد و موضع‌گیری‌های مسئولان ارشد دو وزارتخانه ارتباطات و اقتصاد که همگان از چند و چون آن مطلع هستند و متأسفانه تاکنون به نتیجه‌ای هم نرسیده و نگرانی‌های سهامداران بازهم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری به اوج خود رسید و این نگرانی با افت قیمت هر سهم از هزار و 98 تومان 19 بهمن ماه 89 به 404  تومان چهارشنبه پیش ادامه‌دار شد.

وضعیتی که با توجه به صحبت های قبلی محبیان عراقی مبنی بر ارزش واقعی و 2 هزار تومانی سهام، کمتر سهامدار به هنگام خرید سهام آن در محدوده 700 تا هزار تومانی به آن بی اعنتا بود اما در پی تشدید شرایط این بانک از منظر نامعلوم بودن زمان و اعمال یا عدم اعمال افزایش سرمایه، شرایط این سهم هم با ریزش قیمت و ضرر و زیان چندین درصدی سرمایه گذاران همراه شده و معلوم نیست این گره چه زمان و با دستان چه کسی یا کسانی باز خواهد شد.

به نظر می رسد با توجه به اختلاف های آشکار در مورد مدیریت و ترکیب اعضاء هئیت مدیره پست بانک،‌ وزارت اقتصاد هنوز انتصاب مدیرعامل جدید این شرکت مشمول اصل 44  و همچنین ترکییب هئیت مدیره را قانونی ندانسته و باید منتظر بود و دید این موضوع به چه طریقی حل خواهد شد. چرا که علاوه براین هنوز تکلیف طرح یک فوریتی مجلس مبنی بر حذف نام این شرکت از فهرست واگذاری ها نامشخص است.

این در حالی است که حدود 10 درصد از سهام پست بانک به مردم و 20 درصد سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت واگذار شده اما در جریان برگزاری جلسه علنی 23  آبان مجلس ، نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح خروج نام شرکت پست‌بانک از فهرست شرکت‌های مشمول اصل 44 رای دادند که در صورت تایید نهایی در مجلس ، نام این شرکت بورسی حذف خواهد شد.

دلیل این طرح که با 120 رای موافق، 24 رای مخالف و 16 رای ممتنع به تصویب رسیده، به خدمات بانکی ارائه شده توسط پست‌بانک در شهرهای توسعه نیافته و روستاهای دور افتاده برمی گردد که با توجه به اینکه هیچ بانک خصوصی خود را مکلف به ارائه این خدمات منحصر به فرد به دلیل عدم سودآوری نمی‌کند، توقف ارائه سهام پست‌بانک مطلوب نظر دولت خواهد بود.

در این میان در صورت رای نهایی مجلس به خروج نام پست بانک از فهرست شرکت های مشمول اصل 44 ، معلوم نیست سهامداران کنونی این شرکت و همچنین دارندگان سهام عدالت با چه سرنوشتی و آینده ای روبرو خواهند شد؟

گزارش از علی رضایی زاده



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست سازمان ملی مهارت در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد
ارسال لایحه سازمان ملی مهارت به دولت/پیش‌بینی 3 معاونت در ساختار جدید

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان ملی مهارت گفت: لایحه تشکیل و ساختار این سازمان به دولت ارائه شده تا پس از تایید به مجلس ارسال شود.

خبرگزاری فارس: ارسال لایحه سازمان ملی مهارت به دولت/پیش‌بینی 3 معاونت در ساختار جدید

 

عبدالرسول پور عباس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به وضعیت ساختار اجرایی سازمان ملی مهارت، اظهارداشت: لایحه تشکیل و ساختار سازمان ملی مهارت پس از چند دوره بازبینی در حال حاضر به دولت ارائه شده است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به ترافیک کاری مجلس و در پیش بودن بررسی بودجه دولت به احتمال زیاد لایحه سازمان ملی مهارت به سال بعد و مجلس نهم برسد.

سرپرست سازمان ملی مهارت با بیان اینکه ساختار سازمان در دولت نهایی خواهد شد، گفت: مباحث پیشنهادی مربوط به معاونت‌ها در مرحله بعدی خواهد بود.

پورعباس عنوان کرد:‌ در حال حاضر سه معاونت اصلی برای این سازمان پیش بینی شده است که البته باید پس از تصویب لایحه سازمان در سال آینده پیگیری خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون وزیر راه در گفت‌وگو با فارس خبر داد
پیش‌‌فروش 300 هزار بلیت‌ قطار‌های دوطبقه جدید برای 3 مسیر از هفته جاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‌آهن گفت: پیش‌فروش 300 هزار بلیت قطار‌های فوق‌العاده و تازه افزوده شدن به ناوگان نیز در قالب ظرفیت‌های فوق‌العاده از هفته جاری برای 3 مسیر پرتردد آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: پیش‌‌فروش 300 هزار بلیت‌ قطار‌های دوطبقه جدید برای 3 مسیر از هفته جاری

 

عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» ضمن اشاره به ورود 60 دستگاه واگن جدید به ناوگان برای ایام نوروز، یادآور شد: از این 60 دستگاه واگن، 17 دستگاه آن دو طبقه است که دارای سالن‌های لوکس و مطلوبی بوده و مبله است و جزو واگن‌های به‌روز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این واگن‌های دو طبقه از واگن‌های یک طبقه بیشتر است، تصریح کرد:‌ سیستم تهویه و سرمایش و گرمایش این نوع واگن‌ها کاملاً‌ نوین است و در ایام نوروز در راستای ارائه حدمات مطلوب به مسافران به کار گرفته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این واگن‌ها از کشور چین تهیه شده است، خاطرنشان کرد: ورود این واگن‌های چینی مربوط به قرارداد سال‌های قبل بوده که هم‌اکنون عملیاتی شده است.

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه جمع کل واگن‌های دوطبقه که قرار است از چین وارد کشور شود، 50 دستگاه است، گفت: 17 دستگاه واگن دو طبقه دیگر وجود دارد؛ در محموله اول 17 دستگاه آن وارد شده است و 17 دستگاه دیگر نیز در راه است.

 

* ورود 22 دستگاه واگن مسافری کوپه‌ای 4 تخته به چرخه حمل و نقل

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین از 60 دستگاه واگن مذکور، 22 دستگاه واگن مسافری دیگر به صورت کوپه‌ای 4 تخته شامل دو رام قطار است که دارای تلویزیون، سیستم تهویه و سرمایش و گرمایش و مبلمان است و در ایام نوروز به کار گرفته می‌شود.

صاحب‌محمدی تأکید کرد: این 22 دستگاه واگن 4 تخته مربوط به شرکت نورالرضا است.

 

بهره‌برداری از 20 دستگاه واگن مسافری بهسازی شده 6 تخته

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: همچنین از 60 دستگاه واگن مذکور، 20 دستگاه واگن دیگر نیز برای ایام نوروز وارد ناوگان ریلی شد که بازسازی شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این 20 دستگاه واگن همه 6 تخته و مربوط به شرکت ریل ترابر صبا است، ادامه داد: در این طرح واگن‌های فاقد کیفیت، تحت بازسازی و بهسازی قرار می‌گیرند و کاملاً‌ به‌روز و بازسازی می‌شوند و پس از ارزیابی استحکام بدنه، با دکوراسیون جدید در ناوگان ریلی کشور به کار گرفته خواهد شد.

 

* استفاده از واگن‌های جدید در مسیر‌های پرتردد خوزستان، مشهد و یزد

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آنچه که برای شرکت راه‌آهن مهم است ارائه خدمات مطلوب به مسافران است و اینکه به تدریج تمامی قطارها از استاندارد بالا برخوردار باشند تا بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: قطارهایی که به تازگی وارد ناوگان راه‌آهن شده‌اند، در مسیرهای خوزستان، مشهد و یزد به کارگیری می‌شوند.

وی اضافه کرد: یک رام از این قطار با واگن‌های دو طبقه در مسیر یزد و یک رام با واگن دو طبقه در مسیر مشهد و دو رام قطار چهار تختخواب لوکس در مسیر تهران ـ مشهد به کار گرفته می‌شود تا بهترین خدمات به مسافران در ایام نوروز انجام شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این 60 دستگاه واگن در قالب 6 رام قطار وارد ناوگان ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شد.

 

* برنامه‌ریزی برای فروش 1.7 میلیون بلیت نوروزی در قالب طرفیت‌های ایجادی 

 

صاحب‌محمدی با بیان اینکه دو نوع ظرفیت برای فروش بلیت قطار‌ها وجود دارد، اظهار داشت: این سیستم شامل "ظرفیت ایجادی" و "ظرفیت ایجادکرده" است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت ایجادی شامل یک میلیون و 450 هزار بلیت است که پیش فروش می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین 250 هزار بلیت نیز به صورت روزفروش خواهیم داشت که جمعاً در ظرفیت ایجادی یک هزار و 700 بلیت به فروش می‌رود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 1.1 میلیون بلیت نوروزی قطار پیش‌فروش شده است.

 

* ظرفیت‌های ایجاد شده و نحوه فروش بلیت‌ قطار‌های جدید فوق‌العاده

 

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه این 6 رام قطار برای ایام نوروز در نظر گرفته شده و از 25 اسفندماه (آغاز طرح نوروزی) فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: فروش بلیت‌های این قطار‌های فوق‌العاده از هفته پیش‌رو آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه 300 هزار بلیت در قالب قطار فوق‌العاده به فروش می‌رود، اضافه کرد:‌ قطار فوق‌العاده متناسب با نیازها در پیک سفر به کار گرفته می‌شود و این 6 رام قطار مذکور، جزو قطار‌های فوق‌العاده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این 60 دستگاه واگن در قالب قطارهای فوق‌العاده و در ایام نوروز به کار گرفته می‌شود، یادآور شد: مسیرها برای این 60 واگن در قالب 6 رام قطار مشخص است و در ایام نوروز قطعاً در مسیرهای اعلام شده سیر می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار سلماس:
جشن نیکوکاری منشأ نشاط اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: جشن نیکوکاری منشأ نشاط اجتماعی در جامعه و کمک به نیازمندان است.

خبرگزاری فارس: جشن نیکوکاری منشأ نشاط اجتماعی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، مرتضی نظری در نشست مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار داشت: احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان، خصلت و مشخصه جاودانه ایرانیان در طول تاریخ است.

 وی افزود: نمازگزاران نیکوکار در 19 اسفندماه، حضور مهربانانه خود را در همدلی با دیگران به زیبایی در پایگاه‌های کمیته امداد نشان می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: مردم نیکوکار ایران، اسفند هر سال در همایش بزرگ و ملی جشن نیکوکاری که در واقع تبلور حس نوع‌دوستی و مهرورزی آنهاست، خالصانه شرکت می‌کنند و در همین راستا بر تقویت پیوندها میان خود می‌افزایند و مشارکت خود را در همدلی با یکدیگر به نمایش می‌گذارند.

نظری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حل مشکلات ایتام و نیازمندان در آستانه سال نو علاوه بر تجلیل از کمک‌های خیران و مردم نوع‌دوست و خیر شهرستان، از شرکت‌های صنایع و مؤسسات و ادارات شهرستان سلماس خواست همچون گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) را در این امر مهم یاری کنند.

فرماندار شهرستان سلماس گفت: نمازگزاران خیردوست و دستگاه‌های مستقر در شهرستان سلماس به صورت باشکوه در جشن نیکوکاری شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رضای پروردگار در رضایت نیازمندان و بی‌نیازی محرومان جامعه است، گفت: دستگیری نیازمندان عملی نیکوست که سبب خیرات و برکات در دنیا و آخرت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نیازمندان واقعی افراد باعزت هستند، تصریح کرد: ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی با حضور خود در جشن نیکوکاری، قلب نیازمندان را شاد و حسنات نیکوتر که همانا رضای پروردگار است را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیکوکار در انجام دادن عمل خیر، سستی به خود راه نمی‌دهد بلکه در انجام دادن آن مشتاق و حریص است و با ذوق و علاقه وافر و انگیزه قوی بر کارهای خیر و ثواب سبقت می‌گیرد.

نظری گفت: آنها همواره یار و مددکار فقرا و محرومان بوده‌اند و کمک به بیچارگان حتی در دل شب فصل جداناشدنی از زندگی سراسر جود آنها است.



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()