حوزه‌های علمیه برای تربیت علمای مجتهد تلاش کنند
نوشته شده توسط : احسانی
نماینده ولی فقیه در اردبیل:
حوزه‌های علمیه برای تربیت علمای مجتهد تلاش کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه برای تربیت علما و روحانیان مجتهد تلاش کنند.

خبرگزاری فارس: حوزه‌های علمیه برای تربیت علمای مجتهد تلاش کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلین سیدحسن عاملی ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله قره‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارومیه اظهار داشت: بدون شک مرحوم آیت‌الله قره‌باغی یکی از عالمان مجتهد دین اسلام بود که تلاش‌های فقیهانه و عالمانه‌ای در راستای اعتلای معارف اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از دیرباز خاستگاه علمای بزرگ و تاثیرگذار بوده است افزود: آن عالم فقید به سبب سطح بالای علمی و دینی از افتخارات محسوب می‌شدند از این رو باید وجود چنین عالمانی را قدر دانست و راه آنها را ادامه داد.

عاملی با بیان اینکه این علما هستند که با هوش و درایت خود، جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهند گفت: در این زمینه آذربایجان غربی دارای گوهرهای بسیاری بوده و هست.

این مسئول درایت، هوشمندی و فقاهت این عالم وارسته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از دست دادن چنین عالمانی ضایعه‌ای بزرگ است از این رو حوزه‌های علمیه باید در راستای تربیت روحانیان برای جایگزینی این علمای بزرگوار تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در ادامه این مراسم پیام تسلیت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگر اعضای هیئت رئیسه این مجلس را برای مردم، مسئولان استان و خانواده آیت‌الله قره‌باغی ابلاغ کرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: