نوشته شده توسط : احسانی
جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران:
آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.

خبرگزاری فارس: آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نقی کلانتری بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه رشد حدود 15 درصدی را در ورود مسافران به استان شاهد هستیم، ادامه داد: 8 میلیون و 125 هزار و 542 مسافر در استان اقامت کرده‌اند که رشد 8.5 درصدی را به همراه دارد.

کلانتری با بیان اینکه تاکنون 25 هزار و 343 مورد بازدید انجام شده که رشد 7.5 درصدی دارد، گفت: میزان تشویق‌ها 24 درصد و میزان تذکرها هم 42 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به  رشد بیش از 13 درصدی مسافران هوایی با 8 هزار و 219 نفر مسافر، تصریح کرد: مسافران ریلی با 68 درصد رشد به 66 هزار و 602 نفر افزایش یافته است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین ورودی مسافر به استان با اتوبوس بوده که رشد 56 درصدی دارد، متذکر شد: ورودی مسافران با خودروهای شخصی رشد 11.5 درصدی دارد.

وی با اشاره به رشد 27 درصدی تورهای ورودی به استان، اضافه کرد: استفاده از سفر کارت در استان 19 درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی  و شکایت‌های گزارش شده، کاهش نیم درصدی داشته‌اند.

وی با اشاره به کاهش مصرف 7.5 درصدی بنزین معمولی در استان، بیان داشت: کاهش مصرف بنزین به علت استفاده از سی ان جی است و روزانه 700 هزار کیلو سی ان جی در استان مصرف می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه چادرهای نصب شده در پارک‌های جنگلی کاهش 22 درصدی دارند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مسافران نوروزی به ویلاهای استیجاری شناسنامه‌دار هدایت شدند استفاده از چادرهای مسافرتی کاهش یافت.

وی یادآور شد: ‌بیش از هفت میلیون نفر از مراکز فرهنگی و بناهای تاریخی بازدید کرده‌اند که رشد 25 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

کلانتری با اشاره به اجرای 182 برنامه فرهنگی و جنگ شادی و رشد 18 درصدی نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی، گفت: ‌304 مورد مصاحبه صدا و سیما با مسئولان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی انجام شده که رشد 43 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 800 خبر توسط رسانه‌های استان در رابطه با ستاد تسهیلات سفر مازندران منتشر شده، بیان داشت: ‌انتشار این میزان اخبار از رشد حدود 100 درصدی برخوردار است.

 



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
سرپرست دانشکده علوم پزشکی:
پرسنل نمونه حوزه سلامت در نیشابور تقدیر می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نیشابور گفت: پرسنل نمونه حوزه سلامت نیشابور در همایش بزرگداشت هفته سلامت با موضوع سالمندی و سلامت با حضور مدیران ارشد شهرستان در فرهنگ‌سرای سیمرغ تقدیر می‌شوند.

خبرگزاری فارس: پرسنل نمونه حوزه سلامت در نیشابور تقدیر می‌شوند

 

دکتر سیدکاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: همایش بزرگداشت هفته سلامت با هدف با گزارش عملکرد دستگاه‌های مسئول و تقدیر از پرسنل نمونه حوزه سلامت در سطح نیشابور حضور مدیران ارشد این شهرستان در فرهنگ‌سرای سیمرغ برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه ویژه هفته سلامت نیز به منظور ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها و واحدهای مسئول در موضوع سلامت در فرهنگ‌سرای مذکور برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 12 برنامه محوری در هفته سلامت (24-18 فروردین) با شعار زندگی سالم، طول عمر بیشتر با موضوع سالمندی و سلامت برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته سلامت نیشابور گفت: خدمات پزشکی مانند اندازه‌گیری فشار خون، غربال‌گری، تست قند خون در پایگاه اطلاع این دانشکده در محل نمایشگاه مذکور به مراجعان ارائه می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور، با اشاره به سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته آینده، گفت: پیشنهاد می‌دهم یکی از بوستان‌های سطح شهر به‌عنوان سلامت نام‌گذاری و نسبت به المان‌های مربوط به فرهنگ ترویج سلامت در آن اقدام شود.

فرهمند افزود: در این هفته با هماهنگی کانون بازنشستگان دانشکده از سه خانواده ایثارگر و بیمار بستری در منزل بازدید به‌عمل آمده و از آنها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دومین شماره نشریه «ندای عطار» ارگان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، نیز با محوریت برنامه‌های این هفته چاپ و منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین گروه بهداشت مدارس از معلمان بازنشسته بهداشت با همکاری آموزش و پرورش تقدیر می‌کند.

وی، برنامه ورزش صبحگاهی در بوستان امین‌اسلامی، ویزیت رایگان تمامی سالمندان در مراکز بهداشتی شهری و روستایی و مراکز درمانی در روز 23 فروردین ارائه خدمات مشاوره‌ای پزشکی در سطح هشت مسجد مهم شهر، قدردانی از پدربزرگ و مادربزرگ‌های دانش‌آموزان یک مدرسه را از برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ارتباط با گروه هدف سالمندان عنوان کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
از سوی استاندار کرمانشاه صورت گرفت
اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار به تقاطع غیر همسطح میدان شهدای کرمانشاه

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه از تخصیص اعتباری با حدود 70 میلیارد ریال به تقاطع غیر همسطح میدان شهدای شهر کرمانشاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار به تقاطع غیر همسطح میدان شهدای کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سید داد‌وش هاشمی صبح امروز در بازدیدی که از پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان شهدا شهر کرمانشاه به‌عمل آورد از تخصیص اعتباری با حدود 70 میلیارد ریال به تقاطع غیر هم سطح مذکور خبر داد و گفت: به حول و قوه الهی پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور تا کنون به 97 درصد رسیده است.

هاشمی همچنین اعتبارات به کار گیری شده در هزینه اجرای پروژه مذکور را پنج میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوای استان، بهره‌برداری از پروژه مذکور در مدت زمان ۲۰ روز تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: بهره‌برداری از این پروژه بزرگ، قطعا در کاهش ترافیک سطح شهر کرمانشاه و پیچیدگی‌هایی که در رفت و آمد ترافیکی وجود دارد موثر خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
حمله اعضای گروه "بوکو حرام" به یکی از مراکز پلیس در نیجریه

خبرگزاری فارس: نیروهای مسلح وابسته به گروه "بوکو حرام" بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) به یکی از مراکز پلیس در شمال شرق نیجریه حمله کردند.

خبرگزاری فارس: حمله اعضای گروه "بوکو حرام" به یکی از مراکز پلیس در نیجریه

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "ساموئل تیزهی"، سخنگوی نیروی پلیس نیجریه اعلام کرد که نیروهای مسلح وابسته به گروه "بوکو حرام" بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) به یک مرکز پلیس در منطقه "داماجون" حمله کرده و با استفاده از مواد منفجره این مرکز را به آتش کشیدند.

سخنگوی نیروی پلیس نیجریه گفت: تاکنون اطلاعاتی درباره قربانیان این حمله به دست نیامده، اما تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

ساموئل تیزهی در ادامه افزود: نیروهای مسلح بوکو حرام پس از به آتش کشیدن این مرکز پلیس درهای خروجی آن را به روی مردمی بستند که در داخل این مرکز بودند.

سخنگوی پلیس نیجریه همچنین از حمله دو فرد مسلح دیگر به یکی از ایستگا‌ه‌های بازرسی پلیس در بازار "مایدوجوری" در ایالت "بورنو" در نزدیکی پایگاه بوکوحرام خبر داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت خبر داد
برگزاری همایش پیاده‌روی سالمندان در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی با محوریت سالمندان در این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری همایش پیاده‌روی سالمندان در رشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن عاقل‌منش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش پیاده‌روی سالمندان به مناسبت هفته سلامت با محوریت سالمندان در رشت برگزار می‌شود.

وی، برگزاری این همایش را با همکاری کانون بازنشستگان و هیئت ورزش همگانی استان عنوان کرد و افزود: این همایش در روز جمعه همین هفته از پارک قدس رشت برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر رشت با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران در طول مدت فعالیت شورای نخست تا سوم، تصریح کرد: انعکاس اخبار و معضلات شهری در بسیاری از موارد موجب برطرف کردن نواقص شده است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه خبرنگاری را حرفه‌ای ویژه خواند و اظهار داشت: این شغل توجیه اقتصادی ندارد و در واقع تلاش و کوشش خبرنگار به دلیل عشق نسبت به این حرفه است.

محسن پورفخریان، خدمت به مردم و جامعه را جزو ویژگی‌های مهم حرفه خبرنگاری نامید و تصریح کرد: رسالت رسانه‌ای دو گروه است و گروه نخست می‌گوید که باید بازتاب دهنده باشیم و مردم قضاوت کنند و گروه  دیگر می‌گویند در راستای پالایش فکری و روحی باید اخبار به نوعی هدایت شوند.

وی، ادامه داد: اعتقاد گروه نخست درست است و بازتاب دهنده صادق جزو رسالت عرصه رسانه است و هر جا که تفسیرپذیری به دور از بی‌طرفی به وجود آید انحراف ایجاد می‌شود و رسالت خبرنگار رعایت جانب بی‌طرفی است.

عضو شورای شهر رشت، قلم را سلاح خبرنگار نامید و خاطرنشان کرد: خبرنگاران با قلم خود افکار و اندیشه‌های جامعه را پالایش می‌کنند و اگر در مسیر درست هدایت شوند موجب پیشرفت جامعه می‌شوند.

وی، انتقاد را بخشی از رسالت رسانه دانست و یادآور شد: برخی‌ها اعتقاد دارند که رسانه نباید انتقاد کند و انتقاد باید سازنده باشد اما اگر انتقاد غیر سازنده هم باشد ولی وجود داشته باشد بهتر از این است که اصلا رسانه انتقاد نداشته باشد.

پورفخریان، فعالیت شورای سوم در سال 90 را همراه با بحران و چالش‌های بسیار عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال 91 شورا و شهرداری آرام داشته باشیم تا زمینه‌های اعتماد مقام‌های بالادست در سپردن مسئولیت‌های بیشتر و مدیریت واحد شهری بیشتر شود.

وی، شورا را نهادی نوپا خواند و تصریح کرد: شورا در حال کسب تجربه است و دموکراسی و کار جمعی را تجربه می‌کند و این کار جمعی نیاز به تمرین بیشتر دارد.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: سال 91 آخرین سال فعالیت شورای سوم است و امیدواریم در راستای صلاح شهر و شهرداری گام برداریم.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
جانشین پلیس راه استان قزوین خبر داد
ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان قزوین

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه استان قزوین از ترافیک سنگین در همه محورهای مواصلاتی استان قزوین به ویژه محورهای قزوین به رشت، قزوین به زنجان و قزوین به کرج خبر داد.

خبرگزاری فارس: ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان قزوین

 

سرهنگ بهرام زینلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به بازگشت مسافران نوروزی و قرار گرفتن قزوین به عنوان پل ارتباطی تهران و مرکز کشور با شمال، غرب و شمال غرب کشور، ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی استان قزوین سنگین است.

وی افزود: راه‌های قزوین به رشت، قزوین به کرج و قزوین به زنجان از ترافیک سنگین‌تری نسبت به دیگر محورها برخوردار هستند.

جانشین پلیس راه استان قزوین خطاب به مسافران نوروزی عنوان کرد: با توجه به ترافیک سنگین راه‌ها، مسافران با صبر و بردباری بیشتری سفرهای خود را خاتمه داده و با رعایت فاصله طولی از بروز تصادفات زنجیره‌ای که به علت ترافیک سنگین رخ می‌دهد جلوگیری کنند.

زینلی تصریح کرد: توجه به جلو، بستن کمربند ایمنی، بازرسی کامل وسایل ایمنی وسیله نقلیه و توجه به علائم و تابلوها نیز می‌تواند از بروز بسیاری حوادث ناگوار در روزهای پایانی سفرهای نوروزی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز هیچ‌گونه تصادف و یا سوانح منجر به فوت و یا جرح در سطح محورهای مواصلاتی استان قزوین نداشته‌ایم.

جانشین پلیس راه استان قزوین خاطر نشان کرد: مسافران نوروزی، بازگشت خود از سفرهای نوروزی را به روز پایانی موکول نکنند تا شاهد ترافیک سنگین‌تری در این روز در محورهای مواصلاتی نباشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد
فروش 5/7 میلیارد ریالی صنایع دستی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فروش 7 میلیارد و 540 میلیون ریالی صنایع دستی این استان از ابتدای طرح نوروزی تا اواسط هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: فروش 5/7 میلیارد ریالی صنایع دستی در خراسان شمالی

 

 علی کاظمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: هم اکنون 350 غرفه بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی برای بازدید عموم گردشگران فعال است.

وی تصریح کرد:‌ این بازارچه‌ها در بوستان ملی باباامان بجنورد، دو راهی دشت شهرستان گرمه، پارک انرژی هسته‌ای فاروج و همچنین شهرهای شیروان و آشخانه برپا شده است.

کاظمی استقبال چشمگیر از بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی خراسان شمالی را برشمرد و گفت:‌ در این بازارچه‌ها علاوه بر صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و لوازم مورد نیاز مسافران عرضه می‌شود.

به گفته وی، بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی تا پایان تعطیلات نوروزی برای استفاده مسافران و مجاوران برپا خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان سال گذشته رتبه برتر را به لحاظ میزان افزایش فروش صنایع دستی در کشور به خود اختصاص داد، اظهار امیدواری کرد تا امسال نیز این موفقیت برای خراسان شمالی رقم بخورد.

به گزارش فارس، قالی و پشتی ترکمن، چاروق دوزی، کلاه بافی، لباس‌های محلی، رودوزی سنتی، زیور آلات سنتی، سفر کردی، گلیم بافی، نمد مالی ساخت سازهای سنتی از جمله صنایع دستی خراسان شمالی هستند.

هم اکنون صنعتگران این استان در 25 نوع رشته صنایع دستی مشغول فعالیت در این بخش هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین خبر داد
رشد چشمگیر پرداخت زکات در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به پرداخت 5 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات توسط مردم استان قزوین، از رشد چشمگیر پرداخت زکات در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رشد چشمگیر پرداخت زکات در قزوین

 

هدایت‌الله صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری را در خدمت‌رسانی به محرومان، مستضعفان و ایتام جامعه کسب کرد که در سال آتی نیز این موفقیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که استان قزوین در بحث زکات جزو پنج استان برتر کشور است، بیان کرد: امسال پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات توسط مردم پرداخت شد که این رقم نسبت به یک میلیارد و 800 میلیون سال گذشته و یک میلیارد و 500 میلیون دو سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: بی تردید نقش ائمه جمعه، روحانیون، مسئولان استانی و دولت در افزایش پرداخت زکات بسیار پررنگ است.

صفری با اشاره به این مهم که مردم قزوین، مردمی مذهبی و ولایتمدار هستند، عنوان کرد: در جشن نیکوکاری برگزار شده نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط مردم استان قزوین به محرومان اهدا شد ولی رتبه‌بندی کشوری در این خصوص انجام نشده که مطمئنا قزوین جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در عید سعید قربان نیز استان قزوین توانست با جذب یک میلیارد و 200 میلیون تومان از کمک‌های مردمی رتبه دوم کشوری را کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین پیرامون بحث اشتغال نیز یادآور شد: از سال 73 تا 89، 10 هزار و 200 شغل ایجاد شده است ولی در طرح اشتغال خودکفایی سال 90، تنها پنج هزار شغل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایجاد شده است.

صفری سرانه هر یتیم در استان قزوین را 77 هزار و 700 تومان عنوان و تأکید کرد: این سرانه نزدیک به دو برابر سرانه کشوری است و 13 هزار و 500 حامی نیز از ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین حمایت مادی، معنوی و عاطفی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار و 200 یتیم در استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یادآور شد: 299 واحد مسکونی نیز در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار قزوین افتتاح شد که بالغ بر 16 هزار و 445 متر مربع بوده و سه میلیارد و 700 میلیون تومان نیز هزینه در بر داشت که با احداث این واحدها، دو هزار خانواده خودکفا اعلام شدند.



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم:
تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم گفت: تکمیل پروژه ضلع شرقی در اولویت پروژه‌های عمرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد.

خبرگزاری فارس: تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر در اولویت است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ حسین سروش اظهار داشت: با توجه به عملیاتی شدن محور پیامبر اعظم (ص) که بخش شمالی و فاز اول آن از مجاورت ضلع شرقی حرم کریمه اهل بیت(س) آغاز می‌شود، تکمیل پروژه ضلع شرقی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه برای پروژه ضلع شرقی کارکردهای مختلفی در نظر گرفته شده است افزود: محلی برای برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مناسبتی با ظرفیت بسیار بالا، فضایی مناسب برای تشریفات و امور بین‌الملل، فضاهای اداری و خدماتی از جمله کارکردهای صحن جامع فاطمی خواهد بود.

مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم با اشاره به اینکه بلوار پیامبر اعظم (ص) از حرم مطهر آغاز و تا مسجد جمکران ادامه دارد بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ابتدا و انتهای این بلوار از معماری اسلامی مشخصی برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه با آغاز فعالیت تولیت جدید آستانه مقدسه با رویکرد فرهنگی، نیاز‌های عمرانی حرم مطهر تغییر و افزایش پیدا کرده است خاطر نشان کرد: بعضی از نقشه‌های پروژه ضلع شرقی در حال بازنگری است.

سروش عنوان کرد: با توجه به اینکه سفارش دهنده طرح ضلع شرقی آستانه مقدسه و کارفرمای آن وزارت راه و شهر سازی است، جلسات متعددی با مسئولان مربوطه این وزارت برگزار شده و طی آن نیاز‌های جدید آستانه مقدسه و تغییرات عمده نقشه‌ها اعلام شد.

وی یادآور شد: امیدواریم با تحقق قول وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش اعتبارات پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و همکاری وزارت راه و شهر سازی تمام اهداف آستانه در این طرح تحقق پیدا کند.

مدیر فنی و مهندسی آستانه مقدسه قم با اشاره به طرح جامع تفصیلی 200 ساله حرم مطهر ابراز داشت: پروژه ضلع شرقی آستانه مقدسه باید طوری به بهره‌برداری برسد که امکان توسعه آن در آینده وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: طرح جامع تفصیلی به موازات دیگر پروژه‌های عمرانی حرم مطهر در حال بررسی است و در این راستا از مهندسان مشاور برای همکاری دعوت به عمل آمده که شرح خدمات و رزومه‌کاری آن‌ها تایید و در حال عقد قرارداد هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
دبیر ستاد اسکان مرکزی فرهنگیان استان قم خبر داد
توزیع غذای تبرکی حرم کریمه اهل بیت(س) در مراکز اسکان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اسکان مرکزی فرهنگیان استان قم گفت: با همکاری تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از روزهای نخست تعطیلات نوروزی، غذای نذری و تبرکی در بین تعدادی از فرهنگیان توزیع شده است.

خبرگزاری فارس: توزیع غذای تبرکی حرم کریمه اهل بیت(س) در مراکز اسکان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، رضا افشاری‌نژاد در رابطه با نحوه خدمت‌رسانی به فرهنگیان در مراکز اسکان گفت: بازدید از مدارس و آموزش نیروی خدماتی به زائران در ایام تعطیلات، تهیه و توزیع یک وعده غذای گرم در بین خانواده‌های فرهنگی، آماده‌سازی تمام فضا‌های مناسب شهری از قبیل سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و... با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته ستاد تسهیلات زائرین استان قم، از دیگر برنامه‌های طرح اسکان نوروزی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خوابگاه‌‌های مراکز رفاهی، تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز آماده ارائه خدمات در این ایام هستند اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق قم، 400 واحد آموزشی از جمله کلاس‌ها و نمازخانه‌ها به منظور اقامت موقت زائرین در ایام تعطیلات مهیا شده بود که در آخرین شب سال تمام این فضاها مملو از جمعیت زائر و عاشقانی شد که برای تحویل سال به استان قم سفر کرده بودند.

دبیر ستاد اسکان مرکزی فرهنگیان استان قم با اشاره به پذیرایی از مسافرین فرهنگی در ایام نوروز اظهار کرد: 400 واحد آموزشی شامل 4 هزار و 10 باب کلاس زیرپوشش ستاد اسکان مسافران نوروزی استان است که نزدیک به 8 درصد در مقایسه با سالیان گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه کار نظارت بر مراکز پذیرش نیز با اهتمام خاص در حال انجام است عنوان کرد: استان قم 80 واحد آموزشی را به ثبت‌نام اینترنتی اختصاص داده است که بالغ بر 800 کلاس درس خواهد بود.

افشاری‌نژاد در پایان با اشاره به علاقه زائران و مسافران شهر مقدس قم برای استفاده از غذای تبرکی حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قم با توجه به این موضوع، با آستانه مقدسه حضرت معصومه هماهنگی‌های لازم برای توزیع غذای متبرک این آستانه مقدسه را کرده است به گونه‌ای که این غذا در بین بسیاری از فرهنگیان اسکان یافته در مدارس توزیع می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()